Munkaadói márka

Munkaadói Márka (Employer Branding)

A munkaadó márka kiemelt szerepet játszik a munkaerő megtartásában és az új munkaerő bevonzásában.

  • Milyennek látják a dolgozók és a munkakeresők a vállalatot?
  • Megjelennek-e azok az erősségek és előnyök a vállalati kommunikációban, amelyekről a menedzsment azt gondolja, hogy fontosak?
  • Mit érzékelnek a dolgozók a vállalat működéséből, amitől büszkévé és elkötelezetté válnának?
  • Mit érzékel a közvélemény a vállalattal kapcsolatban? Jogosan várhatja-e el a menedzsment a vállalati Goodwill-t?

A munkaadói márka vizsgált területei, vagyis milyen(ek):

  • a vállalat goodwill-je, vagyis híre a piacon?
  • a fizetés?
  • az egyéb juttatások?
  • a munkahelyi légkör?
  • a munka-magánélet egyensúlya?
  • a szakmai előmenetel lehetősége?
  • a pénzügyi biztonság?
  • a munkaidő beosztás rugalmassága?
  • a vállalati értékek?
  • a vállalati képzések?
  • a termékek, szolgáltatások minősége?
  • technikákat alkalmaz a vállalat?
  • a vállalat környezettudatossága?
  • a nemzetközi karrier lehetősége?
  • vállalat vevőelégedettsége?
  • felelősségvállalás?

A megfelelő munkaadói márka kialakítása az alapja minden sikeres vállalat működésének, mert az emberi erőforrás ellátottsága alapvetően ettől függ. Legyen hát tudatos, mért és tervezett!