Vezetői márka

A vezetői karizma kétségkívül sokat segít a vezetői munkában. Ezen kívül azonban számos dolgot tehet a vezető, hogy a vezetői márkája megerősítse a beosztottjaiban a vezetői képességeit. A teljesség igénye nélkül néhány olyan terület, amely általában kevesebb hangsúlyt kap, mint kellene:

  • Mennyire inspiráló a vezető jelenléte a munkában?
  • Fejleszti-e a beosztottjait a nagyobb személyes siker és az elkötelezettség elérése érdekében?
  • Látszik-e a vezetőn a stratégiai gondolkodásmód?
  • Kellően képviseli-e a vezető a beosztottjai érdekeit?
  • Elérhető-e a vezető akkor, amikor szükség van rá?
  • Érződik-e a vezetőn a személyes problémák iránti érzékenység (EQ)?

A vezetői márka vizsgált területei, vagyis a vezető mennyire:

  • karizmatikus?
  • példamutató?
  • következetes?
  • inspiráló a jelenléte?
  • fejlesztő a hozzáállása, támogatása?
  • értékközpontú?
  • megbízható?
  • él a visszajelzés eszközével?
  • ad elismerést, dicséretet?
  • stratégiai a szemléletmódja?
  • hiteles?
  • hatásos a vezetői kommunikációja?
  • van jelen a beosztottjai számára?
  • átláthatók a szándékai, cselekedetei?
  • tudja az érdekképviseletet gyakorolni?
  • tudja a konfliktusokat kezelni, feloldani?
  • látszik elkötelezettnek?
  • kelti erős vezető képét?
  • látszik az EQ érzelmi intelligenciája?

A megfelelő vezetői márka kialakítása az alapja minden vezetői sikernek. Legyen hát tudatos, mért és tervezett! Ebben segítünk a vezetői márka felmérésünkkel és a hozzá kapcsolódó fejlesztéseinkkel.