Vezetői márka
A vezetői karizma kétségkívül sokat segít a vezetői munkában. Ezen kívül azonban számos dolgot tehet a vezető, hogy a vezetői márkája megerősítse a beosztottjaiban a vezetői képességeit. A teljesség igénye nélkül néhány olyan terület, amely általában kevesebb hangsúlyt kap, mint kellene:
- Mennyire inspiráló a vezető jelenléte a munkában?
- Fejleszti-e a beosztottjait a nagyobb személyes siker és az elkötelezettség elérése érdekében?
- Látszik-e a vezetőn a stratégiai gondolkodásmód?
- Kellően képviseli-e a vezető a beosztottjai érdekeit?
- Elérhető-e a vezető akkor, amikor szükség van rá?
- Érződik-e a vezetőn a személyes problémák iránti érzékenység (EQ)?
A vezetői márka vizsgált területei, vagyis a vezető mennyire:
- karizmatikus?
- példamutató?
- következetes?
- inspiráló a jelenléte?
- fejlesztő a hozzáállása, támogatása?
- értékközpontú?
- megbízható?
- él a visszajelzés eszközével?
- ad elismerést, dicséretet?
- stratégiai a szemléletmódja?
- hiteles?
- hatásos a vezetői kommunikációja?
- van jelen a beosztottjai számára?
- átláthatók a szándékai, cselekedetei?
- tudja az érdekképviseletet gyakorolni?
- tudja a konfliktusokat kezelni, feloldani?
- látszik elkötelezettnek?
- kelti erős vezető képét?
- látszik az EQ érzelmi intelligenciája?
A megfelelő vezetői márka kialakítása az alapja minden vezetői sikernek. Legyen hát tudatos, mért és tervezett! Ebben segítünk a vezetői márka felmérésünkkel és a hozzá kapcsolódó fejlesztéseinkkel.