Munkaadói márka
Munkaadói Márka (Employer Branding)
A munkaadó márka kiemelt szerepet játszik a munkaerő megtartásában és az új munkaerő bevonzásában.
- Milyennek látják a dolgozók és a munkakeresők a vállalatot?
- Megjelennek-e azok az erősségek és előnyök a vállalati kommunikációban, amelyekről a menedzsment azt gondolja, hogy fontosak?
- Mit érzékelnek a dolgozók a vállalat működéséből, amitől büszkévé és elkötelezetté válnának?
- Mit érzékel a közvélemény a vállalattal kapcsolatban? Jogosan várhatja-e el a menedzsment a vállalati Goodwill-t?
A munkaadói márka vizsgált területei, vagyis milyen(ek):
- a vállalat goodwill-je, vagyis híre a piacon?
- a fizetés?
- az egyéb juttatások?
- a munkahelyi légkör?
- a munka-magánélet egyensúlya?
- a szakmai előmenetel lehetősége?
- a pénzügyi biztonság?
- a munkaidő beosztás rugalmassága?
- a vállalati értékek?
- a vállalati képzések?
- a termékek, szolgáltatások minősége?
- technikákat alkalmaz a vállalat?
- a vállalat környezettudatossága?
- a nemzetközi karrier lehetősége?
- vállalat vevőelégedettsége?
- felelősségvállalás?
A megfelelő munkaadói márka kialakítása az alapja minden sikeres vállalat működésének, mert az emberi erőforrás ellátottsága alapvetően ettől függ. Legyen hát tudatos, mért és tervezett!